Przestrzeń pracowni kreowana akwarelą – analiza koloru i światła
(Częstochowa 2016)
Mój cykl prac dyplomowych opowiada o pracowni malarskiej, która przez dłuższy czas była dla mnie przestrzenią pierwszoplanową – nabywanie nowych umiejętności z zakresu szeroko pojętej sztuki, szlifowanie warsztatu malarskiego ale i kontakt z ludźmi, artystami. Był to bardzo barwny okres, który wspominam z tęsknotą.
Dyplom licencjacki składa się z jedenastu obrazów oraz tryptyku namalowanych na papierze w technice akwareli. Każda praca powstała na innym formacie odpowiednim dla danej kompozycji malarskiej. Moim zamierzeniem było oddać charakter malowanego miejsca, nie w sposób dosłowny, ale podyktowany zmieniającym się w niej tempem życia i ciszy. Każde kolejne podejście do tematu przestrzeni pracownianej było świeżym spojrzeniem , obserwacją pomieszczenia z nowej perspektywy, wsłuchiwaniem się w jej rytm. Chciałam, przy pomocy prześledzonych układów kompozycyjnych, barwnych zestawień czy samych wydarzeń rozgrywających się w pracowni, zaprezentować techniczne możliwości techniki akwarelowej. Pracę przygotowałam pod kierunkiem dr. Bartosza Frączka. Akwarelowy dyplom był pierwszym w historii wydziału dyplomem stworzonym w tej technice malarskiej i mając tego świadomość otrzymane wyróżnienie cieszy podwójnie.
Akademia im. Jana Długosza (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza) w Częstochowie, Wydział Sztuki, kierunek: malarstwo